Loading Now

Webinar: Pružatelji javnih usluga sukladno Zakonu o zaštiti potrošača

Koliko je važno znati ispravan postupak podnošenja prigovora na određenu uslugu i po njemu postupiti, govorio nam je gospodin Marko Heder iz Ministarstva gospodarstva, suradnik u Sektoru za zaštitu prava potrošača.

Webinar je održan u svrhu pružanja podrške organizacijama koje se najaktivnije bave zaštitom potrošača, a čiji djelokrug uključuje suradnju s općinama, gradovima i pružateljima javnih usluga. Kroz ovaj webinar, sudionici su imali priliku naučiti kako efikasno upravljati pritužbama i prigovorima potrošača u skladu s važećom zakonskom regulativom, te kako mogu ostvariti bolju suradnju s ključnim institucijama.

Nerijetko se upravo aktivisti ili zaposlenici udruga za zaštitu potrošača nađu između dvije vatre – s jedne strane imaju oštećenog potrošača, a s druge strane pružatelja javne usluge ili predstavnika JLS-a, svaki od njih zastupajući svoje interese. U takvim situacijama, predstavnik udruge je često gotovo nemoćan. Svjesni toga, važno je naglasiti da Zakon o zaštiti potrošača obvezuje postojanje savjetodavnih tijela i povjerenstava na razini JLS-a, ali ta tijela nemaju zakonske ovlasti u vezi s pritužbama potrošača. Time mnogi pozivi i pritužbe, čak i kad su osnovani, često završe na Ministarstvu gospodarstva, jer ništa ne može biti poduzeto bez ispravnog postupka.

Zašto je važna suradnja između udruga i ministarstva? Iako predstavnici udruga i ministarstva ne mogu direktno utjecati na pritužbe ukoliko postupak podnošenja prigovora nije ispoštovan, ključno je da obje strane rade zajedno na podizanju svijesti o pravilima i procedurama koje moraju biti slijeđene. Udruga kao posrednik može pomoći potrošačima da shvate važnost formalnog podnošenja prigovora prema zakonima i smjernicama koje propisuje zakonodavstvo. Osim toga, suradnja s ministarstvom omogućava udrugama da bolje razumiju proces odlučivanja i odgovornosti pružatelja usluga, čime se potrošači bolje informiraju i educiraju o svojim pravima.

Kroz zajednički rad udruga i ministarstva, moguće je osigurati da zakonski okvir bude djelotvorno primijenjen, a pritužbe potrošača pravilno i pravovremeno obrađene. To uključuje i poštivanje rokova za odgovore, kako bi proces rješavanja prigovora bio transparentan i učinkovit.

Na webinaru smo također ponovili osnovne informacije o tome kako se podnosi prigovor, kome se podnosi i koji su rokovi za odgovor na prigovor. Pojasnili smo kako udruge mogu pomoći potrošačima u pravilnom usmjeravanju njihovih pritužbi i osigurati da svi zakonski zahtjevi budu ispunjeni, čime se povećava učinkovitost procesa zaštite potrošača.

Ovaj webinar je bio korak ka osnaživanju suradnje između udruga, ministarstva i JLS-a u cilju poboljšanja zaštite potrošačkih prava, jer samo kroz usklađeni rad možemo osigurati pravične i transparentne usluge za sve građane. Webinaru je prisustvovalo gotovo dvadesetak predstavnika i aktivista iz redova udruga.

Post Comment

Možda niste zapazili